Nu het wat frisser wordt moeten we ons jasje aantrekken om buiten te spelen.



Daarom leerden we deze week met behulp van een versje onze jas aan doen.
Natuurlijk lukt dit nog niet van de eerste keer en moeten we dit blijven oefenen.
Helpen jullie thuis ook mee aan de zelfstandigheid van jullie kleuter? Fijn! Met dit stappenplan kunnen jullie je kleuter thuis ook aanmoedigen en helpen.




Ik leg mijn jasje neer. (jas neerleggen met kap of lusje voor de voeten)
Een hand in de mouw en nog een keer. (handen zo ver mogelijk in de mouwen steken)
Omhoog die handjes allebei. (we slaan de jas over ons hoofd heen)
Ik heb mijn jasje aan. Wat flink van MIJ! (en hopla, je kleuter kan het helemaal zelf)

De kleuters die dit reeds onder de knie hebben worden uitgedaagd om hun jas dicht te knopen of te ritsen.